Thursday, January 27, 2011

Give Away Ferrero GArden by ShahJihan


bismillahirahmannirahim. *eceh. masuk contest baru nak bismillah kan? huu.*

first time masuk contest. sebelum nih tak pernah-pernah tringat nak masuk. mula-mula ingat cam tak nak masuk ja. tapi bila tengok ferrero garden tuh, tringin la plak nak merasa. nak arap orang lain bagi memang x payah dok harap la. kuikuikui.

baiklah. to cut the story, tajuk contest nih ialah cipta nama domain untuk http://shahjiehan.blogspot.com/

fikir punya fikir, tiba-tiba idea nih datang time tengah study literacy semalam. ini nama domain cadangan saya*eceh. saya?*.

shahjihanisme.com

sebab-sebabnya?
1) dari sudut bahasa inggeris, apabila dicerakinkan perkataan di atas akan menjadi shahjihan is me yang bermaksud shahjihan ialah saya. maknanya disini, shahjihan cuba menjadi diri shahjihan sendiri, bukan orang lain. lagipun link shahjiehan.blogspot.com sendiri dah sinonim dengan para blogger yang lain kan? jadi, lebih baik teruskan dengan nama shahjihan tu. cuma tambah sikit ja dekat belakang untuk menguatkan lagi siapa shahjihan itu.

2) dari sudut bahasa melayu pula, menurut kamus dewan edisi keempat, akhiran -isme membawa maksud kepercayaan, gerakan politik dan keagamaan, dan juga sikap serta pelakuan. jadi, jika shahjihan diberi akhiran -isme, maka jadilah shahjihanisme. shahjihanisme menunjukkan semangat dan pelakuan SJ dalam dunia blogger ini. moga semangat SJ dapat dijadikan contoh dan dikuti blogger-blogger yang lain jugak.

hehe. itu sekadar pendapat. keputusannya terpulang la kepada SJ ya. :) *eleh. padahal dalam hati dok arap sangat SJ terima. heh. mana da. redha ja la.*

baiklah mari tengok syarat-syarat pertandingan.

Syarat2 penyertaan senang je..
1. Tajuk entri korang Give Away Ferrero GArden by ShahJihan (ok. done.)
2. Letakkan Banner Give Away Ferrero GArden by ShahJihan dan nama domain besertamaknanya .(done)
3. Hadiah akan di berikan kepada idea yang menarik dah sesuai dengan diri SJ (kurang 10 huruf lebih di utamakan,jika ramai memberikan idea yang sama SJ akan membuat cabutan.ok?). (kurang 10 huruf? err. lebih 3 huruf ja bleh dak?)
4. Pastikan link kan entry anda pada contest nih. (ok. will be done.)
5. Tarikh tutup contest pada 2 Feb 2011 jam 10.00 malam. (hari ni 27/1. ok. selamat.)
6. Tag 5 org blogger lain untuk sertai contest ni dan pastikan gtau mereka tahu mereka di tag.
err. nak tag sapa ya?
2) Edy


nah! cukup lima. empat daripadanya geng sbpikp. kahkahkah, redha ja la ya. sama-sama la bantu incik shahjihan ni mendapatkan nama yang sesuai untuk domain blog dia. hehe. :)

ok. no 6 done! nak pi buat no 4 plak.

good luck!

1 comment:

jom merapu skalik...tima kasih~=)