Tuesday, January 25, 2011

berita baru kisah lama

setelah straight empat papers, baru hari ni dapat rilek sket sebab esok paper xdak. rilek-rilek tgk tv td. tengok berita. rupanya tengah le tour de langkawi sekarang ni. ha ha. agak ketinggalan aku rasa. cam dok dalam gua. kuikuikui. aku tak minat sangat sebenaqnya benda nih. heh. ya ka? bukan pernah p siap mintak autograph lagi ka kt pelumba-pelumba le tour tuh? aik. mana tau? ha ha. itu cerita lama.

le tour de langkawi 2000 (kalau tak silap)
ini kisah 11 tahun yang lalu. zaman budak-budak kurang matang lagi. darjah 5 tak silap aku. ke 4? err. tak pa. tak penting. tp time tuh memang agak popular la le tour de langkawi ni. baru nk perkenal rasanya. bila pelumba-pelumba tuh masuk perlis, mula la budak-budak sekolah rendah (baca=budak-budak yang kurang matang) tadi dikerah ke tempat penamat sambil kibar-kibar bendera tanda sokongan. kahkahkah. tak tahu apa-apa. main kibar ja bendera tuh ya.

yang bestnya, budak-budak yang kurang matang tersebut pergi dengan berjalan kaki dari sekolah ke padang bandaran yang jaraknya lebih kurang 3km. KOT. *aku fail bab2 jarak nih. maaf kalau salah. ha ha.* dengan semangat yang berkobar-kobar, berjalan la kami beramai-ramai secara beratuq jangan bagi kuaq line putih tepi jalan tuh. hoooi. kalau kuaq keta langgaq. bahaya ooi. jadinya, beratuq lah kami dengan tertibnya. semangat betul berkobar-kobar. mau taknya. kelas xdak sepanjang ari. kahkahkah.

aku pon tak sure sebab munsababnya disuruh budak-budak sekolah pakai uniform pergi ke sana. tapi tak pa. dapat kipas free. kahkahkah. oh ya. sebut pasal kipas, tringat balik kisah autograph tuh. adeh. entah macam mana, di celah-celah kesibukan org ramai tuh, budak kecik tak cukup *uhuk*tinggi*uhuk* nih nak jugak minta autograf dari pelumba-pelumba tuh walaupon tak kenai sorang pun. main sua ja kipas tuh suruh tanda tangan. kununnya nanti boleh la tunjuk kat mak ayah, bangga dapat tanda tangan mat saleh. kahkahkah.

tp bila sampai giliran aku(baca=budak kecik tak cukup *uhuk*tinggi*uhuk*) nak minta autograph tuh, mat saleh tuh minta tunggu. aku frustt. malu wehh pabila permintaan aku ditolak sebegitu. jadinya, aku cuba membawa diri. time aku nak pi tuh aku perasaan yang dia dok cari budak tak cukup *uhuk*tinggi*uhuk* yang minta autograph kat dia tadi tu. kuikuikui. tapi aku tak pi, sebab aku malu nak tunjuk muka kat dia lagi. ha ha ha. entah hapahapa.


eh, jap. paham tak apa yg aku cerita nih? ha ha ha. kalau tak paham, buat-buat paham la ya. kuikuikui. aku tak pandai cerita. ayat berterabuq lintang pukang. maaf. :D

notakakiku: kadang-kadang aku rasa blog aku nih dah jadi cam buku sejarah. kahkahkah. banyak cerita lama-lama ja kan? heh.

3 comments:

  1. haha kipas, LTdL, SKSI, pdg bandaran = like

    ReplyDelete
  2. rindu gilaa...
    bahagia sungguh masa dulu2...

    ni sronok mai sini..hahaha

    ReplyDelete

jom merapu skalik...tima kasih~=)