Friday, October 15, 2010

kisah berangan

aku rasa skill menulis aku*bajet macam ada skill ja* dah semakin tumpul. ha ha. tah pa pa la yang aku tulis. serabut. mungkin sebab tidak menulis dari hati? eceh. selama ni menulis dari hati la eh? ya. mungkin.

err. nak cerita apa ya? entah. tak dak cerita sebenarnya. kalau aku nak cerita pasai aku bleh tak? kuikuikui. bajet macam orang nak dengaq ja kan cerita pasai aku. aip. tapi nih kan blog aku. mestilah cerita pasai aku. *seee. ayat beterabuq. terima kasih.*

baik. mari start cerita. macam ni, aku rasa aku sangat kuat berangan. kuat berperasan sorang2. bila aku habis baca novel atau habis tengok cerita *cinta pastinya. ha ha.*, aku akan mula perasan yang aku akan menghadapi situasi yang sama. hakikatnya, totally tak dak.

contoh.

cuti midsem hari tu beriya benar aku nak balik naik senandung langkawi. keretapi kl-bkt mertajam-hatyai. tiket murah satu hal. satu hal lagi, aku berharap*atau berangan lebih tepat lagi* yang aku akan jadi cam Nuha dalam novel Surat Ungu Untuk Nuha. ya ampuuun. berangann gilaaa. ingat senang ka nak jadi macam tu? ha ha ha. lawak. aik. lawak ka?

untuk siapa yang x tahu *aku kompem ramai yang x tau*, kalau dlm novel tu Nuha yang sedang bawa hati yang patah, naik ketapi senandung langkawi ke butterworth. terjumpa la dgn heronya, Alang rebus tak empuk. Alang yang rambut serupa hidup zaman a-go-go tuh, terlentok tiduq elok kat bahu Nuha. mana tak marah gila si nuha. cumel kan? ha ha ha.

lalu, aku berharap, ada la yang macam alang duduk sebelah aku. naik-naik kt kl sentral, nmpk no seat aku. alamak, sebelah tuh apek cina. betui ka seat nih. cek lagi kat belah atas kot-kot dia tulis no seat kt tmpt lain. fuuuh. naseb baek. bukannya sebelah apek cina tuh. tp seat depan dia tuh. lega.

naik dari kl, kerusi sebelah masih kosong. benti sg buloh. kosong. rawang, kosong. ok, xpa. maybe kat tg malim nnt ada naik kot. tiba-tiba ada abang cek tiket dtg. ok. tiket aku pass. ditebuk semua. senyum. aku senyum balik.*aip. nih bukan ceta pasai abg tiket!*

then, abg tiket p cek seat blakang aku plak. aku dengaq dia kata sesuatu kat akak tuh.

"kak, akak punya seat kt depan nih. no seat tuh tgk yg atas bukan tgk yg dkt seat tuh."kata abg tiket tuh sambil senyum.

oooh, cam aku tadi la. tersilap tgk seat. eh. seat depan? ya. seat depan. seat depan maknanya seat sebelah aku lah kan? haaaa. betul la tuh. kuikuikui. ubahlah akak tuh ke seat sebelah aku. siap dgn selimut bagai. hehehe. Alang tak dak, akak selimut ada. hehehe. syukur la tuh filzah oi. daripada kena dok sebelah apek cina? haaa. lagi terok. kuikuikui.

jadi, aku rasa, aku punya berangan nih kadang-kadang sampai tahap melampau. bila tengok bulan ngambang penuh, berangan plak jadi cam pooja dalam dil to pagal hai. tak bleh blah. kadang-kadang masuk cerita hindustan, kadang-kadang masuk novel melayu. ha ha ha. hakikatnya, tersasar jauh. terok kan tahap angan-angan aku?

ke semua orang mmg macam nih? entah.

notakakiku: hidup ni bukannya indah macam cerita novel atau hindustan, filzah. ya! kalau semuanya indah, untuk apa Allah ciptakan rasa sedih dan air mata? :)

No comments:

Post a Comment

jom merapu skalik...tima kasih~=)