Tuesday, October 19, 2010

kalaulah malang ada bau...

mesti awal-awal lagi kita dah elak kan?

tapi, masalahnya malang memang xda bau. tiba-tiba ja boleh berlaku. tanpa bagi sebarang tanda. hurm.

bangun pagi tadi.
alamak, xdak ayaq. dalam baldi pun tinggal sejengkal ja. kelas pukul 8. subjek numeracy. sir fa*** ja. nak p ke dak? x pi pun xpa kot. hehehe.

tapi alang-alang dh terjaga, bangun ja la gosok gigi dan basuh pa yg patot ja. x cukup ayaq nak mandi. kuikuikui. tapi, baju dah sterika dah. rugi plak kalau x pi kan? hurm. xpa. redah ja la. kalau x habaq, xdak sapa pun tau kata x mandi. ha ha ha.

turun-turun, bus nak p kolej dah datang. awalnyaa. belum pukul 7.15 pun lagi. xpa. baguih gak. x yah berebut. boleh dapat tempat duduk. :D

pukul 7.20, bus mula gerak. aku pun mula berangan. ha ha ha. dalam bus pun boleh berangan. ok. memang x heran *kalau berdasarkan entri yang lepas. kuikuikui.*

*what is this? this is caaatt. cat eats what?? cat eats fish.* (berangan camna nak ajaq budak2 untuk present subjek learning nanti. ha ha ha.)

heeeeeettttt. bom!

terkejut.
terkedu.
diam
..
.
.
ya Allah. ya Allah. ya Allah.

dua perkataan tuh ja yang aku mampu sebut time tuh. ya Allah! Bus aku kena langgaq dengan keta. aku dengaq cam besi kena seret ja kat bawah badan bus tuh. ya Allah! ada orang tersepit kah kat bawah tu?

takot.
pucat.
terduduk.
..
.
riuh. bau minyak tumpah dah makin kuat. orang blakang dah rasa cemas. orang depan lambat pulak nak kuaq. buat tiba-tiba meletup, nauzubillah. aku dah cuak. ya Allah. takot sangat. tangan dah menggigil. tapi aku kuatkan gak kaki turun dari bus. apapa pun, aku mesti turun dari bus tuh. hu hu hu. takot.

rasa nak muntah. bila dengaq ada student kata nampak darah. aku x mampu nak tengok. dh lari jauh-jauh. tapi sebenarnya bukan darah. minyak yang tumpah ja.

alhamdulillah. pemandu kereta tuh selamat. bila dah dengaq x dak sapa terkorban, aku rasa tenang sket. hilang sket rasa cuak. tapi masih terkejot. dekat sangat tempat aku duduk dengan tempat kena langgaq tuh. huhu.

kalau lah ada yang terkorban, memang aku akan trauma. sangat.

tapi andai aku yang terkorban?
...
..
.
ya Allah. ampun kan dosa-dosa aku ya Allah.

klik sini untuk tengok video rupa bas dan kereta yang remuk tuh.

4 comments:

  1. takutnya.. kte baca paper online pasal org accident time 10oct tu pun da nangis+cuak, belum tengok real blood n accident lagi.klo tak mesti lagi trauma. huhu.. jaga diri dekja! sama2 ingat yg kehidupan akhirat lagi bermakna dan pasti.. skrg kena siapkan diri utk kehidupan tu.
    insaf sekejap. thanks for the entry. thanks for reminding me, dekja. :)

    ReplyDelete
  2. sek bek xjadi pa2..
    2 la malang mmg leh nk bau..
    kalau mlang bleh bau..
    suma org takot nk nek transport..
    hehe..

    ReplyDelete
  3. taqi: huhu. mmg terkejot sgt time tuh. x ingat pa dah. huhu. dgq org ckp nmpk cam darah ja pun dh rasa nak termuntah. wawa. cuak gila. alhamdulillah x dak papa.

    huhu. i'm reminding myself too. :)

    cekdi: waaaa~ kalau jalan kaki ja pun, belom tentu selamat. huhu.

    ReplyDelete
  4. agakla..jalan kaki pn bleh kena langgaq gak..
    tp ajal maut di tgn Allah..
    sbb 2 kena baca doa sblm nk mula bejalan..
    :)

    ReplyDelete

jom merapu skalik...tima kasih~=)