Tuesday, August 05, 2008

kesah sorg bdk yg cuai~

huuu...
kt mana nk stat?
okeh..ini adalah entri prequel utk entri laptop hilang ari tuh...anda tahu kan apa itu prequel? bnda yg trjadi sblm kejadian tragis khlgn laptop itu...ya, bgtulah...
sbb apa jd begini ya?
hipotesis:saya cuai...

okeh,
cerita pertama:
jadik pd sem lps..rasanya la. xponk sem 1st dulu tuh. saya dgn tidak sengajanya atau mgkin tanpa kesedaran yg tggi telah menghilangkan
kad bank cimb saya...sgt tragis bkn? sedang dlm kocek tidak meninggalkn sesen ponk, dan pd masa yg sama, kad bank telah keciciran...owh, bgmnkah? nak x nak, tepon bapakku....bapak masokkan sejumlah wang dlm akaun kwn aku dulu smentara nk tggu kad bank siap....wuuu...xteli, x lama ponk nk wat kad bank nih...cuma wktu tuh dh mlm...pejabat dh tutop, sdgkn aku memerlukan wang utk mmbayar duit buku keesokkan arinya...huhu..trpaksa mnggunakan duit bapakku...(erk, bkn slalu ja ka guna duit bapak?? =p)

cerita kedua:
owh, ini sgt tragis skalik...nset
sony ericson k650i(erk, sbnrnya sy krg pasti nm nset nih) pmberian bunda telah khlgn di kelas....skalik lagik ats kecuaian ku...disebabkan terlampau ghairah mahu pulang...aku telah mngglkn nset kesorgn di kelas....kasihan dia...akibatnya, dia telah lari dr ku...sbb ada org yg x snggup biarkn dia kesorgn...huuu...smpai ati org itu...itu nset saya...kasihan saya ketiadaan nset..erk, xteli ada lg satu nset 3310...tp mnkan sama dgn nset pmberian bunda...wuwu~ itulah bleh dikatakn nset pertama milikku...nset 3310 itu milik kakyun asalnya...wuhuuu...skrg nset telah betukar...tp manakn sama dgn pertama...wuhuu...dh x brni letak merata2...70% guna duit snirik beli nset baru nih...30% lagik bapakku tampong...makacih ayahanda~!

cerita ketiga:
yang nih berlaku pd cuti sem baru2 nih...hilang apa pulak ya?? cuba teka??? teeett...masa dh hbs...=p khlgn bnda nih mmwatkan aku sprti brada di negara asing...sperti akulah pndtg tnpa izin...ya, aku kehilangan
kad pengenalan...sgt pentingkan bnda itu? tp aku telah mnghilangknnya. kali ini bkn sbb kecuaian tp sbb keciciran...tp mgkn jugaklah aku cuai sbb x simpan betol2...dush~! kena lagik batang hidung snirk...cuai2...jd skrg aku dh ada mykad baru pnya...dgn spek baru, mmg trkini pnya gmbq laa....tp aku sgt tidak suka tngkap gmbq utk ic...sgt tidak suka...bila masa disnapkn ponk x bgtau...tgk2 ja tudung senget sblh...waaa~! khlgn ic juga menyebabkan aku khlgn gmbq kenangan 1st dpt ic...wktu drjah 6 tuh weh(ke form 1? aku sdh lupa...heh~)

cerita keempat:
okeh...ini bkn prequel..tp sequel kejadian laptop ari tuh...baru ja jd ari nih...sblm aku mmbuka laptop ini...dgn smangatnya mahu mnghupdet blog...ku cuba cucok wayar laptop ke pnyambungnya...tp, apakan daya tidak dpt masok! owh, tidak!! mengapakah?? waaa...aku sdh
tertukaq wayar laptopku dgn wayar lcd projektor...!!! cmna bleh brlaku nih??? yaaa, aku yg cuai...bleh x sedaq aku telah mnyimpan wayar lcd dan bknnya wyr laptopku...aish...naseb la bdn...skrg, aku sdg berusaha menulis dgn pantas supaya bateri tidak kehbsn sblm aku tidak smpat mengepost entri ini(betulkah ayat ini?)...owh, sgt kasihan skalik~!

kesimpulannya:hipotesis diterima. saya cuai. titik.

notakakiku:disebabkan terlalu byk kehlgn brg,
dia penah kata," jgn2 bf plak yg hilang nnt...."erk~

3 comments:

jom merapu skalik...tima kasih~=)