Tuesday, August 19, 2008

bukan buku ceta kanak-kanak

15 ogos 08

8.40 pm,bus stop depan esso

aku:helo, ang kt mana skrg?
org itu:aaa...aku kt rafi nih...
aku:erm2...ang bleh tlg aku x? tlg aku lintas jalan...


erm? aku kah itu yg mengahrapkan org menolong aku melintas jln? mengapakah? apakah yang terjadi?? 15 ogos...aku sepatotnya ke stesen bus bukan? aku harus balek ke kangaq mlm tuh...tp kenapa aku perlu org tlg aku lintas jalan...ngengadanyaaa...x leh lintas snirik ka?

2.40 pm,tandas alm tngkat 3


waaaa....dh lambat...kui 2 ada trial ielts....byk lak org nk amek wudhuk kt surau tuh...nk masok pn xleh...amek kt toilet tngkat 3 ja lah....adedeh, xdak ayaq plak dh kt sinki nih...wawawa...masok jamban ja la....wuuu....cepat2...nanti x sempat nk solat...

tiba-tiba....

'plup....'

aaaaa...apakah yg jatoh?? aaaa....spek aku!!! owh, tidak...kenapa harus jatoh pd sgt2 begini?? cmna nih??? nk amek exam weh...argh2...susahnya...huuu...solat lah dulu...

wuu..begitu lah critanya...spek yg br aku wat 2 bulan yg lalu, jatoh dgn tragisnya dlm lubang jamban...waaaa...sgt sedeh lah...rentetan drpd kejadian itu...aku tergagau2 nk p stesen bus mlm tuh....dh la dgn mlm...rabun lagik...pndgn ku terbatas....2, 3 minit aku dok tepi jalan tuh...x brjaya nk melintas...suma aku nmpk nk menuju ke arah sini...pdhl keta2 tuh nk kona...dh aku nmpk lampu jaa...mmg susah la nk melintas...dan aku hampir menangis kt tepi jalan tuh sbb x dpt2 melintas...rasa cm lemah sgt diri ini...wuhuu...papaponk, thank kt org itu sbb dtg tlg aku yg serba kekurangan nih...(psstt...wktu aku kol ang tuh...aku dh sebak dh sbnrnya...wuhuuu)

papaponk...alhamdulillah..aku selamat smpai ke kangaq terchenta~!

10 ogos 08
ari nih ada aluk weekend...aku sbnrnya malas mau join...tp disebabkan aku dh bayaq rm10 tuh..aku ponk merelakan diri utk turut serta....mula2 kitorg dibahagikan kumpulan....senior junior suma campoq...1st aku pnya grup ada 4 org ja...2 senior 2 junior...then kitorg combined dgn grup len yg sket...so, dptlah aku segrup dgn fatin, zizan, mior, andi, ili....junior plak...neb, poci, vesil...aaaa...tuh ja ka?? erm2..tuh ja kot...sori kalo terlupa sapa grup aku...lalalala~

pagi2 tuh men gem yg meletehkan....aku x suka sport2 nih...gem plak stail ganas2...futsal dgn frisbie...dua2 aku x reti men....tp aku perlu men gak...menurut mior(kununnya ketua kump kami)...setiap org kena men....kumpulan nih kena adil dan saksama...(mior x kata pn cmnih...aku yg sj tambah2...lalala) 1st gem aku x men...just jd penyokong ja...dan keputusannya....dh tau dh...kitorg kalah...wah2...then 2nd gem...aku masok 2nd half...memang agak menakotkan la men natang nih...dah cmpoq laki pompuan...grup aku byk pompuan weh...kesian kan?? wuuu...then, setelah ketnggalan dgn agak byk...mior berjaya menjaringkan gol...wah...aku plak yg terlebeh hepi smpai x sedaq yg nad(grup lawan tuh) terseliuh tgn dia...x leh nk gerak...dia dh stat nk nangis...so, dgn bantuan keta zizan(zizan grup aku weh..) dia diantaq ke mana aku xtau...tp balek2 tuh tgn dia kena simen...wuuu...kesian2...then, kitorg continue game...tp mior dh xnk men...dia rs bersalah sbb mencederakan anak dara org....wuuu...dan keputusan, pn dh bleh agak dh...kitorg kalah!!! hoyeh2~! then game yg last....refree tnya nk men ke x...sbb kalah ke menang ka...kitorg tetap dpt last...waaa....sgt sedeh! tp xpa...dgn smangat kesukanan yg tggi kitorg tetap nk men gak...kali nih cm ada strategi sket laaa....sorg ja yg men ats...yg len jaga bwh...kira byk defend laa...aku jaga bwh ja sbb ketidakretian aku utk merembat bola...heh...tp2...yg len x ikot ckp ketua...diorg men gak ats...xpalah...asalkan dorg bhgia...so, tggl aku ja la yg jaga bwh...mior jd keeper...wuuu...kitorg brjaya mmbuka jaringan...tp lepas tuh...xdak dah~! lalala~ kira pihak lwn ja la yg dok bok masok gol...aku sbg defend x bertauliah....terpaksa menghadapi tekanan dan serangan dr pihak lawan...bdk india mana tah...yg dtg dr mana...dgn tiba2....melanggari aku yg sedang menjaga bolaaa...kedebok aku jatoh...saket gilak...adoi lah....xpa lah...smangat tuh yg penting....waloponk smangat kitorg sgt tggi...tp disebabkan grup kitorg ada 2 org laki dan 4 org pompuan(grupa lwn 2 pompuan 4 laki...x adil bukan?) kitorg terpaksa akur dgn kekalahan ini...wuuu....kaki dah saket2...jln pn dh x betol...dh rupa org mengandung 9 bulan ja...=P

then, lps blk mandi2 smyg suma...dtg blk ptg tuh...kali nih men indoor game...mula nk men tali tui(galah panjang)....tp kensel...depa xmau...waaa....aku mau..aku merindui permainan itu...saat aku kecil dahulu...wawawa~ depa pn tukaq la dgn men tuju kasut(org slatan pggl baling slipar). wuhuu...lama sdh tidak men...aku dh x terer nk mendirikan selipar2 itu...baling ponk dh x kena...entah kasut sapa tah depa amek...berat nk mati...dh tuh stail getah...dia x nk glongsor dgn elok....x suka...x suka...wuhuuuu...mula2 dh kena men....dua2 grup x dpt dirikan kasut...depa kira kumpulan mana ahli dia mati suma dulu...dan keputusannya, kumpulan aku kalah...amek masa 2 minit lbh nk matikan suma...grup yg nuh 2 seminit lebeh ja...wawawawa...asyek kalah ja kumpulan nih...mmg dasar loser la....lalalala~~!

malam....masa yg ditggu2(ya ka?) sbb ada bbq...aku mls nk p awai2...so, aku gerak ke ole2 dulu dgn cqin...mau beli beg tgn utk diner esok...heee...beg merelik2...comei2...kui 8.45 cmtuh br kitorg p dataran cemara..mulalah operasi utk menapau makanan....org len dh stat mkn...aku blom dpt papa lagik....mau ayam...mau2~! tp ayam x siap masak lagik....dpt la roti canai 2 keping...waaaa....nk ayam gak....aku ponk p la tmpat bbq tuh....xdak ayam....depa masak hotdog plak...wuuu...lambat lagik la cmnih...niat aku pd mulanya nk tapau ja mknn2 itu tidak kesampaian disebabkan ayam yg lmbt masak....wuhuuu...then, sampai time senior2 kena wat persembahan ponk ayam aku xdpt2 lagik....sedehnyaaa....mau ayam...aku bayaq sepuloh ringgit weh...mkn tgh ari td br 3 ringgit...roti canai 2 keping rm1.60....hotdog 3 batang....erm2...3rm kot...total...baru rm7.60.....aku memerlukan ayam utk mencukupkan rm10 aku tuh....waaaa! owh, lupa mau gtau...persembahan itu sgt tidak besh...nyanyi lagu yg aku x reti nyanyi...mungkin nanti....aku kuat tang '...dan mungkin bila nanti...', tuh ja...part len...lalala ja la...heee....okeh...back to operasi mencari ayam....persembahan dh hbs..adiah ponk dh hbs...aym nih ja x hbs2 masak lagik...waaa....aku mahu pulang...esok ada test mecha...wuhuuu...aku ponk wat la muka sedeh kt tepi tuh...last2 dpt la gak ayam dua ketoll....hoyeh~! mari pulang...! balek ja bilik aku dgn cqin smangat mau makan ayam itu...aik...pasepa cm sejuk2 lagik nih...keras lagi nihh...wawaaaa....ayam ku tidak masak....isi ponk maseh merah2....aku cuma dpt meratah kulit ayam tuh jaaa....aish, naseb la bdn....sedehnya saya....misi tidak tercapai...wuhuuu...

wah...pjgnya entri kali nih...kan aku sdh bilang...byk yg mahu aku critak...entri aku nih sgt boring kan?? xdak gmbaq2 yg menarek....aku lebeh suka menumpukan perhatian kpd makanan drpd bergambar....kalo rasa nk gambaq...mmg xdak sgt la dlm blog aku nih....kalo nk jugak ceta bergnbq, sila beli buku ceta kanak2 ya....heeee~

k...nanti aku smbung lagik dua ceta tuh....sdh x larat mau menaip...=p

2 comments:

  1. pjg naaa entry nie..
    tp kyun bc stu perenggan jer

    aaaaa...apakah yg jatoh?? aaaa....spek aku!!! owh, tidak...kenapa harus jatoh pd sgt2 begini?? cmna nih??? nk amek exam weh...argh2...susahnya...huuu...solat lah dulu...

    hehe

    ReplyDelete
  2. waaaaaaaaaaaaaa. kamu baca jugak ek??? dah baca dah 5t5b tuuu tp suka kat addin n benz gak. hehehhe suke sgt sampai beli n bawak g us novel tu. tp sedih gler x sempat nk beli tunaz. taw psl novel2 ni pun last minute. huhu nk beli online tp x reti camne nk settlekan dr cni. huahuauauhauh~ nk baca tunaz gak. nti kalo kamu da baca cte la kat kter!!! heheh pls3~~~

    ReplyDelete

jom merapu skalik...tima kasih~=)