Tuesday, July 24, 2012

ini bukan puisi

kucuba dakapnya.

tapi dia elak.

ku mohon maaf.

maaf yang tersangat.

dia pandang aku.

lalu kami berpelukan.

kami berpelukan?

adakah ini mimpi?

bukan. sebab dia masih di situ.

masih erat mendakapku.

Ya Allah. betapa aku mengharap ini bukan mimpi.

lalu, aku menangis.

tapi bukan sebab sedih.



namun bila ku tersedar.

itu hanya mimpi.

dan aku cuma mengharap sesuatu yang tak pasti.


lalu, aku menangis.

sedih, juga pedih.

Ya Allah, masih belum ada lagikah maafnya untukku?

jadi, bagaimana?





maafkan aku, sahabat.

maaf yang tersangat.



.



notakakiku: berhati-hati dengan kata-kata. berhati-hati dengan tindakan. mungkin ada yang terguris. Allah gives and forgives. but man? susah. TT

No comments:

Post a Comment

jom merapu skalik...tima kasih~=)