Saturday, May 14, 2011

berat

if only they know the truth...

once kita buat something bad, orang akan ingat sampai bila-bila kan? berbanding kita buat banyaaaakk something good, orang tetap akan ingat yang bad jugak. walaupun sometimes, it is not our intention to do that something bad. not even in our mind. but still, kita tak terlepas terbuat salah, intentionally or not. nobody's perfect? yap.

tapi, salahkah pulak kalau orang yang dah buat something bad then dia try to minta maaf? yes, the bad is still the bad. tapi bukankah kita tak sepatutnya memutuskan persaudaraan? dan kita sepatutnya membenci perbuatannya bukan dirinya. kan?

Allah.

Berat kalau buat salah dengan manusia. sebab kita kena minta maaf kat dia dulu baru Allah terima taubat kita. but, macam mana kalau kita dah mnta maaf but still no response from them? orang kata, kita punya bahagian dah selesai kalau kita dah minta maaf. orang tuh nak maafkan ke tak, tuh terpulang pada dia. betul ke?

but, kita akan still rasa berat sampai la kita tahu orang tuh dah maafkan kita. kan?

Allah.

please do accept my apologize...:(

2 comments:

  1. betul! susah kalau buat salah kat orang.. memang kita kena try mintak maaf.. kalau lebih 3 kali tuh, tak makan saman.. tuh urusan dia dengan Allah.
    walaupun macam tuh, kita kena try jugaklah.. doa yg penting.. doa moga2 lembut hai dia nak maafkan kita.

    :)

    ReplyDelete
  2. ya, moga dilembutkan hati mereka untuk memaafkan kita.

    thanks, hanis.

    :)

    ReplyDelete

jom merapu skalik...tima kasih~=)