Saturday, February 19, 2011

anak mak yang tak besaq-besaq


Esok kakja nak kuaq p midvalley xpa dak. tp kakja kuaq sorg. jmpa kwn2 sbpikp kt sna. xpa ka?

delivered to:
ibuku


aish. dah memang jadi tabiat aku kalau nak kuaq p mana-mana mesej mak dulu. kalau mak bagi, baru rasa tenang sket nak kuaq. kalau dak, rasa x kena ja. kot-kot jadi pa, tak ka nyesal tak sudah. aish. nauzubillah.

tapi bila minta pun, kadang-kadang tak semua dapat pelepasan. ha ha. dah la aku nih stail suka kuaq secara solo. malas nak nyusahkan orang. tapi secara tak langsungnya aku dah nyusahkan hati mak aku. kahkahkah. maaf mak. tak buat dah.

tapi tuh la*tapi lagi?*. benda yang kadang-kadang kita rasa cam tak-pa-la-buat,- bukannya-buat-pa-pun-pi-jumpa-kawan-kawan-ja tuh la yang sebenaqnya bukn sekadar tak pa. ha. dah start buat ayat pening. ya la. kita ingat memang tak pa. tapi sebenaqnya kita tak tau sebarang kemungkinan yang akan berlaku. kalau jadi papa, mmg nyesal tak sudah la. jd kalau mak dah tak bagi, lebih baik duk diam-diam dengaq cakap mak.

kadang-kadang terpikiaq jugak. aku dah 22 tahun. tapi still kena report nak p mana-mana kat mak dulu. tapi aku tak kisah pun. dah jadi tabiat. kalau tak buat tuh yang rasa kisah. sebab aku kan anak mak yang tak besaq-besaq. :')

habis tuh smpai bila ang tak nak besaq, filzah?

....
...
..
.

bukan tak nak besaq. cuma aku rasa aku masih perlu buat semua tu. aku masih bawah tanggungjawab mak ayah. lain la kalau dah ada suami. nanti aku report kat suami plak la. tuh memang perlu kot. tak cium syurga kalau kuaq tanpa izin suami. eh. eh. wtheeeel tiba-tiba emak menjadi suami plak nih?





betul la orang tua-tua kata. nak jaga sorang anak pompuan lebih payah dari jaga lembu sekandang.

notakakiku: aish. tgh pikiaq nak p ka dak esok. mak macam tak bapa nak bagi. sebab jauh+aku sorang-sorang. tapi, mak suruh pikiaq la. aish. kalau dah suruh pikiaq ni yang aku rasa cam x perlu ja aku pi. lampu x bapa nak green. kuning lagi sekrang nih. -_-'

No comments:

Post a Comment

jom merapu skalik...tima kasih~=)