Friday, January 30, 2009

bedak sejok

ari nih ari khamis. eh, tak. ari nih dah jumaat. jam sudah menunjukkan angka 12. erk, macam ceta seram la bukan. xnak. xnak. okeh. stat laen.

ari nih dah jumaat. esok dah sabtu. esok p antaq kakyun kt penang. ahad dah nk balek. maknanya, tggal seari yg penoh ja untuk aku menyiapkan keja. aku sepatotnya menyiapkan assignmen transformers sekarang nih. tp apa yang aku wat? ya. aku sedang menaip. bukan menaip esemen. tp menaip blog. bukankah satu keja yang mulia??? TIDAK. erk, sapa kata memblog bukan keja yg mulia? asalkan tidak mengacau org lantas tidak ada melanggar hukum2 syarak, blog adalah satu keja yang buleh dianggap mulia. (err...adakah blog sy melanggaq hukum syarak? *thinking2*)

apakah yang telah aku mengarut di atas? abaikan. abaikan. macam xdak tujuan ja nk memblog skrg nih. tp sebenaqnya ada. ya. ada. cubalah lurus kepada point.

baek. sebenaqnya xdak apa ponk. err, sekejap ada kejap xdak. baek lah. cuma nak habaq(pdhal xdak sapa ponk nk tau), saya sudah berhenti mengguna pencuci muka. baru sebulan guna. tp mcm x sesuai ja dgn kulit saya. setelah mendapat nasehat drpd pakar kulit yg langsung x bertauliah tp maseh buleh dipercayai iaitu kak saya, saya ponk berhenti menggunakan produk tersebut. hal ini kerana(bm saya A1 dulu. mcm riak plak. insap.insap), telah terdpat kesan2 ruam di bhgian dahi. dahi saya yg dulunya buleh tahan licin, sudah menjadik bintik2 kecik. hui.. sgt kasehan.

lantas dgn itu(erk, macam skema la entri kali nih), saya merasakan lebeh baek mnggunakan cra tradisional. atas nasehat bunda, saya guna bedak sejok ja bagi mengurangkan ruam2 ini. adui. kulit saya memang stail jenis sensitip. tp gatai nak guna produk2 kechantekan gak. kasehan kulit saya. xpa. mulai saat dan ketika ini, saya nekad mahu menggunakan kaedah tradisional yang kurang risiko merosakkan kulit. hurmmm.

then, baca2 lak kt mgguan wanita. ada petua utk kulit bersih dan cerah. acteli, sy x kesah sgt cerah ke idak. asalkan kulit sy bersih dan sehat. caranya mudah saja:
1)hiriskan timun menggunakan pemarot.
2) perah limau nipis dlm hirisan timun td.
3)then, masukkan kedua2 td dlm bedak sejok. gaul hngga sebati.

insyaAllah, menurut makcik yg antaq petua nih, akan berkesan kalo guna tetiap ari. tp skrg nih, aku just tempek bedak sejok ja la. timun dgn limau nipisnya ngak ada. xpa lah. cuba ja dulu. insyaAllah tidak membahayakan kulit.

sekarang sudah 12.31. lebeh krg stgh jam masa aku hbs wat natang nih. kahkahkah. xpa. memblog satu keja yg mulia. jgn slhkan blog. salahkan diri snirik kerana memblog.

*entri tamat di sini kerana penulis tiba2 rasa insap dan mahu meneruskan kerjaan*

notakakiku: rasa mcm tunggang terbalik entri nih. sat guna 'aku'. sat guna 'saya'. xpa lah. janji paham.

No comments:

Post a Comment

jom merapu skalik...tima kasih~=)