Friday, January 23, 2009

assalammualaikum, kum apa?

assalammualaikum.
kum apa? kombat..
bat apa? batman..
man apa? mentol..
tol apa? tolak..
lak apa? laksa..
sa apa? satu..
tu apa? tunang..
nang apa? nangka..
ka apa? kayu..
yu apa? u bodo...


kohkohkoh. semalam nyanyi ng ili, my rumet lagu ini. tp ili pnya version cm laen sket. last skali, dia bkn u bodo. dia pn dh x ingt apa. lagu zaman kanak-kanak dulu. omg. i really miss those moments. zaman xyah pikiaq masalah. zaman maen2. zaman maen tali tui. p tangkap brudu kt kolam(atau paya?) kt court tenis. maen2 tuju kasut. bahagianya... xdak masalah. zaman pakai suaq pendek paras lutut smbil maen tali tui. kena hambat ngan tok sbb lambat balek umah. nk dekat maghrib pn x balek lagik. maen x ingt donia. kohkohkoh. uh-oh. sgt bhgia. tp time tuh mn nk rs kot. time tuh, ingt bila besaq lg besh. xyah kena marah. tp skrg nk jd kecik balik. nk amek upsr balek. xmau amek alevel. leh x?

byk aku rasa memorable things yg sukar dilupakan. bila tringat2 balek, rs nk gelak ponk ada. antara yg stil aku leh ingt:

1. kami maen umah-umah. tahukah anda maen umah-umah tuh cmna? sapa penah jd kanak2 mesti tau. err..sapa yg x penah jd kanak2? ada ka? kohkohkoh. dlm game nih suma ada watak masing2 yg perlu dihayati. aku sbg sorg yg plg kecik, terpaksa la menjadi anak kpd yg lebeh besaq. aku maen ngn jiran2 aku. kakyun(kak aku), farhani, hafizah, laili. sapa lg eh? tp for sure, suma skrg dh besaq2. ada yg dh stat keja dh ponk. segan dh nk tegoq. heee. berbalek kpd ceta td. aku terpaksa berlakon mnjadi anak. cmna tah, aku kena berlakon tidoq. sbb baby la kot. kena la tidoq ja. kohkohkoh. aku pn tdoq la kt ats krusi malas smbil ibu2 dan bapak2 sembang2 apa tah. then, suddenly, aku terjaga. ini bukan ceta mimpi. tp ini betul2. semua org dh balek. tggal aku sorg ja dok tdoq ats krusi malas tuh. yap. aku betoi2 tetidoq smpai x sedaq yg permaenan dh tamat. kahkahkah. gilak menjiwai watak betol aku time tuh. see. kecik2 lagik dh pandai berlakon.

2. yg second nih ponk melibatkn geng2 aku yg kt atas tuh. masa zaman tuh, mmg terkenal ng kumpulan wanita 1st. sapa lagik kalo bukan feminin. lagu angin bayu tuh mmg kami hapal habis la waloponk x paham apa kejadah lagik. pakai maen nyanyi ja. kohkohkoh. jiran aku, farhani, mmg suka nyanyi. kami2 la jd mangsa kena wat grup nyanyian taman guru jaya lak. kohkohkoh. petang2 berlatih nyanyi, bukan takat nyanyi. siap menari lagik. aku maseh ingt lagik step2 tarian tuh smpai skrg. kahkahkah. besh la. angin bayu membawa diriku...ok, jgn nyanyi. nanti ujan.

3. apa lagik ya? cm byk ja td. tp awat bila nk taip, tiba2 hilang dibawa angin bayu. kohkohkoh. xpa. yg pasti, kenangan tuh still ada kt pikiranku. kenangan manis kot. owh~~ andai dapat keundurkan masa...(tringt lagu axl's lak. sapa layan rock kapak, mesti tau. sapa xtau, wat2 tau. kohkohkoh. xtau pasai apa kena gelak. x lawak ponk.)

notakakiku: malam nih balek. cuti raya cina. cuti ponk cm x cuti. byk yg nk kena wat. huhu. doakan perjalanan pergi balekku.. smuga semua slamat. amiin. =)

No comments:

Post a Comment

jom merapu skalik...tima kasih~=)