Saturday, September 20, 2008

serangan raksasa merah~!

raksasa merah itu sgt kejam...
...aku trasa sgt lemah skalik menghadapi serangan raksasa itu...
mengapa?
apa salah aku??
...raksasa itu ada di mana2 saja...
...sdh aku ikat kemas plastik itu...
...tp dia berjaya membolosi juga...
...wuuu....

bkn rezki aku nmpknya utk menikmati roti telur pg td...
tidak mengapalah, aku dermakan saja pdmu, wahai raksasa merah...
sesgguhnya menderma di bulan yg mulia ini besar pahalanya...
=)

umah ku ini dh jd cm tmpt ternak haiwan2 reptilia la plak. bukan stakat si raksasa merah itu ja, dgn raksasa itam, raksasa coklat, sumanya wat umah aku nih cm umah snirik. raksasa i
tam? itu semestinya merujuk kpd si lipas x kudung...tahu x, keluarga si lipas ini sgt2 bermaharajalela di segenap ruang umahku....segala anak pinak, cucu cicit dia bawak skalik...owh, sgt jijik bukan? muntah lah kalo anda mahu...erk, skrg bulan posa...dilarang muntah dgn sengaja di siang ari. sila simpan saja utk mlm nih, ok. tidak cukup dgn raksasa itam mmbawa anak pinaknya...raksasa coklat juga tidak mahu mengalah. sapa raksasa coklat? tidak lain dan tidak bukan ialah cicak tidak man itu.....dari ke tokwan cicak, smpai lah ke cicit cicak, wat umah aku nih cm umah snirik. berkiliaran ke sana sini smpai x ingat nk blk umah snirik...

aish, kenapa ya mereka2 ini menggemari umah aku? raksasa merah merangkap si semut suka bnda2 manis...umah aku manis? wah~! tp2, lipas suka tmpat kotor...umah aku kotor? tidak2. aku rajin jugak mengemas umah ku(w'pon smggu skalik). xkan la umah aku kotor kan? w'pon kurang kemas tp tidak bermakna umah aku kotor....aaaaa, tidak2...statement di atas itu tidak boleh dipakai. tp aku suka statement yg pertama itu. 'umah aku manis'...tp aku xrasa umah aku yg manis...tuan umah tuh yg manis kan? oho...i'm sweet~! (i know, i know...sgt perasan ayat ini..=p)

di saat aku menulis entri ini, tiada pula ketiga2 makhluk itu berkiliaran. mungkin mereka sgt pemalu pabila aku menceritakan ttg mereka dlm entri ini. tggu je la bila aku dah post entri nih...msti mereka akn kmbali bermaharajalela...argh2~!

2 comments:

  1. salam~

    Waah!!! terjumpa blog miss filzah.. yes2.. tambah link baru pada blog ana.. selamat ber"blog".. hehe..

    ReplyDelete
  2. wah2...
    ada gak yg terjumpa...
    aku linkkan naufal pnya blog eh...
    tp blog aku x seilmiah blog naufal loh...
    wuuu~

    ReplyDelete

jom merapu skalik...tima kasih~=)