Tuesday, September 23, 2008

melawan raksasa merah!

lately, aku asyek nuntun shin chan ja kt utube...bknnya nk wat research ke apa...balek2 shinchan gak yang di cari...sbb tuh la tajok aku akhir-akhir nih cm tajok ceta shin chan ja....syiok ooo shin chan...bengong gilak lawa dia....kah3.

okeh....cukup pasal shin chan. kan tajok dia melawan serangan raksasa merah, bukannya menuntun rncgn shin chan. erk...baek. aku dh serik dgn raksasa merah itu. atas sikap daya saing yg tggi, aku ponk sedaya upaya melawan kedtgn anak pinak raksasa itu. setelah pelbagai cara aku coba, akhirnya cara bersifat klasik ini jugalah yg telah terbukti berjaya. bagi anda(wah, anda?) yg tggl di kolej2 yg tidak mnyediakan perkhidmatan peti sejuk, ataupon tmpt yg slamat utk menyimpan mkanan, anda boleh lah mencuba cara ini.

bagaimana ya?
1)baek, langkah pertama...anda perlulah mempunyai talam atau dulang yg leper....tp pastikan tepi talam itu agak tggi. bagi sesiapa yg ketiadaan dulang atau talam (cm aku nih), anda boleh lah mnggunakan pinggan yg agak besaq dan agak leper. x leper sangat ponk xpa.

2)kemudian, masokkan ayer ke dlm bekas itu td. jgn terlalu melimpah. agak2 ja la supaya aras air itu agak tggi.

3)selepas itu, boleh anda letak mangkuk yg lebeh kecil drpd pnggan td di atas pnggan yg berisi air itu. kegunaan mangkuk ini adalah utk meletakkan brg2 mkanan tersebut.


4)bekas itu sedia utk digunakan. mudah bukan? x dapat nk bayang cmna? nih ada gambaqnya. selamat mencoba~! terbukti sgt berkesan...=)


dari bawah:pinggan, air, mangkuk, makanan

close-up....xdak semut=hepi..=))



notakakiku:kredit utk mak sedara ku di kpg. aku slalu tgk dia wat cmni la kt umah dia. aku ponk mengaplikasikannya menggunakan bhn2 yg aku ada. heee~

2 comments:

  1. haha...tahniah dekja kerana dapat melawan raksasa merah dgn jayanya...dekja memang kuat!!!
    Lagi kuat kalau nak dibandingkan dengan ultraman...hoho~

    p/s: kat umah aq ade fumakilla...nak sikit?

    ReplyDelete
  2. haha...tahniah dekja kerana telah berjaya mengalahkan raksasa merah!!
    Wah...takyah nak panggil superman ka, otomen ka...

    p/s: huhu...kat umah aq ade yg lg kuat...name die fumakilla..wawawa~

    ReplyDelete

jom merapu skalik...tima kasih~=)