Wednesday, December 31, 2014

bukan tak redha.

9.12.2013

bukan tak redha.
cuma kadang-kadang kenangan itu menjelma.
dan tanpa sedar air mata keluar.
sedang bibir senyum segaris.

makna apakah semua itu?
cuba berlagak tabah?
atau kau masih belum terima?

tapi sumpah aku dah redha.
sumpah aku bahagia.
tapi kenangan ini bukan macam pita video yang kau boleh ambil dan mainkan semula.
bila-bila masa kau suka.
stop.pause.rewind.play.
bukan semudah itu.
sebab kadang-kadang ter'play' sendiri.
dan belum sempat kau nak tekan 'stop'
air mata dulu yang lebih cepat jatuh.

*keluh*

mungkin kau patut cipta kenangan baru.
dalam usaha mengusir kenangan lalu.


notakakiku: aku benci bila aku taip entri begini. lemahnya la ang, filzah. haha. tak tahu apa sebab kena ketawa. cuma rasa nak habiskan entri dengan ketawa. haha.


update 31/12/2014: ditulis setahun lalu dan diperam dalam draft. terasa nak publish sebab rasa macam wow akukah yang menulis ini? kahkahkah. sungguh, cinta membuat manusia biasa pakar bermadah pujangga. sebab tu la aku sudah tidak pandai bermadah pujangga sebab rasa itu dah tak da. kah kah kah.

dan tiba-tiba ada dua entri untuk 2014 dalam masa sehari. ha ha.

No comments:

Post a Comment

jom merapu skalik...tima kasih~=)