Tuesday, April 03, 2012

cantik macam umi

tadi berbual-bual dengan sarah awliya. rupa secantik namanya. agak-agak aku, dia baru berusia 2 tahun. sebab bila aku tanya "umur brapa?" dia jawab, "no. 2." tak tahu la samada dia tak faham soalan atau aku yang tak faham jawapan dia. heh.

aku pun main gentel-gentel plastisin membentuk kucing. sarah tengok ja aku menggentel. 

dia kata, "cantik."

aku tanya balik, "cantik macam siapa?"

dia jawab, "cantik macam....umi!"

wah. tersentuh hatiku. comelnya jawapan dia. dalam hati aku ingat dia nak jawab cantik macam sarah. tapi dia jawab cantik macam umi. mesti ibu dia betul-betul cantik. bertuahnya ada anak macam dia. :')



tapi, bila fikir-fikir balik, sarah tak panggil ibu dia 'umi'. dia panggil ibu dia 'mama'.

jadi, siapa umi?



-__________-"


.......................
.....
.

3 comments:

  1. misteri plak..'umi'..erm..ada makna dsebalik suma tu...anyway, budak mana ko culik nie..hihi

    ReplyDelete
  2. haha. maybe budak nih spesis kau kot. sekejap panggil umi, sekejap panggil mamek. kuikuikui. budak nih aku jumpa. comel sgt. tuh yg culik buat kawan. :D

    ReplyDelete
  3. hah spesis aku?! aku tidak sangka begitu jawapanmu...wakakaka... ko nie penculik berlesenka? kang report polis kang..hoho..comel mcm aku tak? hakhak (katakanlah ya)

    ReplyDelete

jom merapu skalik...tima kasih~=)